Banner

Radikal Forum

Yaşama dair her ne varsa...

Şeker mi, Mısır Şurubu mu Daha Zararlı?

1
Bir mısır koçanı
Birçoğumuz bazı şeker türlerinin daha sağlıklı olduğuna inanıyoruz.

Yüksek fruktozlu mısır şurubu son on beş yıldır Amerikan obezitesinin günah keçisi olmuştur ; bu nedenle şeker ve bal gibi doğal tatlandırıcıların yüksek fruktozlu mısır şurubundan (HFCS) daha fazla fruktoz içerdiğini öğrenmek sizi şaşırtabilir.

Burada sayıları parçalayalım. Yanıltıcı ismine rağmen, HFCS'nin en yaygın kullanılan formu sofra şekerinin yüzde 50'sine kıyasla yalnızca yüzde 42 fruktoz içerir. Sevilen doğal tatlandırıcı balın yüzde 49'u var. Standart mısır şurubunda fruktoz yoktur çünkü yüzde 100 glikozdur, bu da HFCS'nin adını nasıl aldığını açıklıyor: Normalden daha fazla fruktoz içeren bir tür mısır şurubuydu.

Bu, organik gıdalarda reklamını gördüğünüz her doğal şeker türü için geçerlidir çünkü şeker olarak bildiğiniz molekül olan sakaroz, bir fruktoz molekülü ve bir glikoz molekülünden oluşur. Bal biraz farklıdır, çünkü fruktoz ve glikoz molekülleri birbirine bağlı değildir, bunun yerine serbest yüzer; daha çok HFCS'ye benzer.

Kayıtlı diyetisyen Andrea Giancoli, "İnsanlar bal kullanmanız gerektiğini söylüyor, ancak balın ilginç yanı, sakarozun glikoz ve fruktoza bölünmesi nedeniyle bir çorba kaşığına bu moleküllerden çok daha fazlasını sığdırabilmenizdir" diyor. Diyet politikası konusunda uzman danışmanlık. “Bir çorba kaşığı bal, bir çorba kaşığı sofra şekerinden daha fazla kaloriye sahiptir.”

Artık vücudunuzun fruktoz metabolizmasını glikoz metabolizmasından farklı şekilde işlediği ve yalnızca fruktozla yapılan ürünlerin sindirim sorunlarının yanı sıra metabolik sorunlara da neden olabileceği doğrudur. Saf fruktoz kan şekerini daha doğrudan etkiler ve sonunda insülin duyarlılığının azalmasına ve trigliseritlerin yükselmesine neden olabilir. Ancak HFCS'nin 2008 tarihli bir incelemesinde , yaygın olarak kullanılan bu şekerlerin herhangi birinin sağlık üzerindeki etkilerinden bahsederken bu farklılıkların alakasız olduğu belirtiliyor: "Sakkaroz, HFCS, invert şeker, bal ve birçok meyve ve meyve suyu, aynı şekerleri aynı oranlarda sağlar. aynı zaman çerçevesinde aynı dokulara, aynı metabolik yolaklara.

Belki de tüm HFCS tartışmasındaki en kafa karıştırıcı şey aslında pek fazla bilimsel tartışmanın olmamasıdır. Vücudun farklı şeker türlerini farklı şekillerde nasıl işleyebileceği konusunda hala bazı sorular olsa da (" fruktoz intoleransı " terimini duymuş olabilirsiniz ), şimdiye kadar yapılan araştırmalar metabolik etkilerin tamamen aynı olduğunu gösteriyor .

Karışıklık, HFCS tüketimini ABD'deki obezite oranlarıyla ilişkilendiren ve o zamanlar oldukça uyumlu olan 2004 tarihli bir çalışmadan kaynaklanıyor. Gittikçe daha fazla gıda şirketi sofra şekerinin şuruplu kuzenini kullanıyor çünkü şeker, soda ve şeker gibi işlenmiş gıdaların yapımında onu ideal kılan özelliklere sahip. Aynı sıralarda Amerikalılar da şişmanlıyordu. Araştırmacılar her zaman olduğu gibi korelasyonun nedensellik anlamına gelmediğine dikkat ettiler. Belki de HFCS'nin yükselişi, işlenmiş gıda tüketimindeki veya yalnızca tüketilen toplam kalorideki artışla aynı zamana denk geldi ve şeker kullanımındaki değişimin bununla hiçbir ilgisi yoktu.

Ancak bu, hem bilim insanları hem de gazeteciler olmak üzere diğer insanların daha geniş sonuçlara varmasını engellemedi. Pek çok taraf bu makaleyi, HFCS'de obeziteye katkıda bulunan benzersiz bir şeyin olduğu anlamına geliyordu. Ancak çalışma hiçbir zaman bunu kanıtladığını iddia etmedi ve daha sonraki araştırmalar tam tersini gösterdi. Diabetes Care dergisinde 2014 yılında yayınlanan bir incelemede belirtildiği gibi: "Sakkarozun HFCS'den farklı şekilde metabolize edildiği inancı bir efsanedir. Hiçbir çalışma, ikisi arasında [aynı kalori değerlerinde] verildiğinde herhangi bir fark olmadığını veya tatlılık veya kalori değerinde herhangi bir fark olmadığını göstermedi.

Bu çalışmadan bu yana geçen sürede, obezite oranları artmaya devam etse de Amerikalıların günlük tükettiği şeker gramı (HFCS dahil) azaldı .

Elbette bu, içinde HFCS bulunan yiyecekleri yerken kendinizi iyi hissetmeniz gerektiği anlamına gelmiyor. Bunları sizin için kötü yapan şeyin, bu ürünlerin doğası (genellikle şekerli içecekler ve işlenmiş gıdalar olması) olduğunu unutmayın. Gerçek şeker kamışından yapılan eşdeğer bir ürün de aynı derecede kötüdür . Aslına bakılırsa, bir inceleme makalesi, gazozun asitliğinin aslında sakarozun kendisini oluşturan moleküllere ayrılmasına neden olduğuna işaret ediyor; bu, kutunun başlangıçta sıradan şeker içermeye başladığı ancak içtiğinizde moleküler düzeyde oldukça farklı göründüğü anlamına geliyor. Yazarlar şunu belirtiyor: "Sakkarozla tatlandırılmış gazlı içecekleri almak zorunda olan püristlerin, HFCS'ye daha çok benzeyen bir tatlandırıcı bileşimi içmeleri ve bunu ilk kolanın 1880'lerde formüle edilmesinden bu yana yapmaları tatlı bir ironi."

Buradaki mesaj HFCS'den kesinlikle uzak durmanız gerektiğidir. Ancak aynı zamanda şekerin her türünden de eşit şekilde kaçınmalısınız . Federal yönergelere göre günde en fazla altı ila dokuz çay kaşığı almalısınız, ancak Amerikalılar ortalama 20'ye yakın tüketiyor . Eğer hepimiz şekere "doğal" ve "doğal olmayan" yerine tek bir kategori olarak odaklansaydık, sağlıklı seçimler yapma konusunda daha iyi olurduk. Meyvelerde bulunan şeker bile çok fazla yerseniz sağlıksız olur. Devam edin ve tostunuzun üzerine biraz bal dökün çünkü tadı seviyorsunuz; ancak doğal şeker kaynaklarının tatlı ikramlar olarak sayılmadığını düşünerek kendinizi kandırmayın.
İnsanın anayurdu çocukluğudur
Jorge Amado

Re: Şeker mi, Mısır Şurubu mu Daha Zararlı?

3
En doğrusu, şekeri tamamen hayatımızdan çıkarmak. Başka bir deyişle, meyve ve sebze çeşitlerinde bulunan doğal şeker haricinde, işlenmiş şeker tüketiminden kaçınmak beden ve ruh sağlığımız için daha iyi deniyor.

Şekerin, beynimizde çeşitli uyuşturucu maddeler kadar bağımlılık yapıcı etkiye sahip olduğu da bilim insanları tarafından sıkça dile getiriliyor.
Hiçbir şeye ihtiyacımız yok, yalnız bir şeye ihtiyacımız vardır; çalışkan olmak!

Mustafa Kemal Atatürk
Cevapla

“Sağlık” sayfasına dön