Banner

Radikal Forum

Yaşama dair her ne varsa...

Kendinizi Nasıl Güldürürsünüz?

1
Kıkırdamanın sağlık açısından faydaları şaka değil.Kıkırdamanın sağlık açısından faydaları şaka değil.
Kendinizi nasıl güldüreceğinizin ip uçları

Gülmek size neşe getirebilir ama aynı zamanda sağlık da getirebilir.

Güldüğünüzde, ödüllerini hemen alırsınız ; ruh haliniz iyileşir ve rahatlarsınız. Ve uzun vadede, daha fazla kıkırdama kalp sağlığınızı artırabilir ve stresi azaltabilir.

Ancak dünyada olup biten her şey göz önüne alındığında gülmek zor olabilir. Bizi en çok güldüren insanlarla, komedyenlerle, filmlerle veya TV şovlarıyla vakit geçirmek iyi bir başlangıçtır, ancak bazı ekstra kıkırdamaların avantajlarından yararlanmanın daha da kolay bir yolu var: kahkaha simülasyonu yoluyla kendinizi güldürmek.

Gülmek sağlıklıdır
Sinir ve bağışıklık sistemimiz arasındaki etkileşimi inceleyen bilim insanları olan nöroimmünologlar, gülmenin stresten daha hızlı kurtulmamıza yardımcı olabileceğini gösterdi. 1989 yılında The American Journal of the Medical Sciences dergisinde yayınlanan bir araştırmada araştırmacılar, bir saatlik komik bir video izleyen 10 erkekten kan örnekleri aldılar ve kortizol adı verilen stres hormonu düzeylerinin kontrol grubuna göre daha hızlı düştüğünü buldular. 2001 yılında Alternatif Terapiler Sağlık ve Tıp dergisinde yayınlanan benzer, daha büyük bir çalışma , bir saat süren tek bir komik video izleyen kişilerin bağışıklık tepkilerinde önemli bir artış olduğunu gösterdi . Bu, gülmenin yalnızca stresi azaltmakla kalmayıp aynı zamanda diğer hastalıklarla mücadeleye de yardımcı olma potansiyeline sahip olduğu anlamına gelir.

Uzun vadede, stres seviyelerindeki küçük düşüşler ve gelişmiş bağışıklık fonksiyonu, sağlığınız üzerinde dramatik bir etkiye sahip olabilir. 2016 yılında Japonya'daki halk sağlığı araştırmacıları, kardiyovasküler riski analiz etmek için Japonya Gerontolojik Değerlendirme Çalışması'ndan (65 yaş ve üzeri 20.000 yetişkinden alınan kişisel bildirim verileri dahil) elde edilen verileri kullandı. Yüksek kolesterol, yüksek tansiyon ve vücut kitle indeksi gibi diğer risk faktörleri kontrol edildikten sonra bile, nadiren güldüğünü veya hiç gülmediğini söyleyenlerde kalp hastalığı prevalansının , her gün güldüğünü söyleyenlere kıyasla yüzde 20 daha yüksek olduğunu buldular. gün.

Gülmek için şakaya gerek yok
Kahkahayı düşündüğümüzde normalde aklımıza kendiliğinden veya uyarılmış kıkırdamalar gelir. Birincisi komik bir şaka duyduğumuzda meydana gelir , ikincisi ise birisi bizi gıdıkladığında meydana gelir. Ancak kahkahanın başka türleri de vardır ; bunlar tetiklenebilir ( gülme gazı gibi ilaçlarla ), patolojik (beyin hasarı veya belirli psikiyatrik bozukluklar nedeniyle) veya taklit edilebilir .

Bu sonuncusu diğer kıkırdama türlerinden farklıdır çünkü bunu herhangi bir özel amaç olmaksızın istediğiniz zaman oluşturabilirsiniz. Spontane kahkahalardan farklı olarak, simüle edilmiş kahkaha, vücut hareketlerinizi ve kendi kıkırdamanızın yoğunluğunu ve süresini tam olarak kontrol etmenize olanak tanır. Gülme simülasyonunun en iyi yanı, daha düşük kan basıncı , daha iyi uyku kalitesi ve daha az kronik kas ağrısı gibi spontan gülmenin birçok faydasını sağlamasıdır .

Akıl sağlığı söz konusu olduğunda, simüle edilmiş kahkaha, spontan kahkahadan bile daha iyi olabilir. Sosyal Bilimler ve Tıp dergisinde 2019 yılında yayınlanan bir meta-analizde , Hollanda'daki Vrije Üniversitesi'ndeki davranış psikolojisi araştırmacıları, her iki kahkaha türünü de inceleyen 29 farklı çalışmayı inceledi. Simüle edilmiş kahkahaların, spontan kahkahalara kıyasla depresyon ve kaygıyı azaltmada iki kat etkili olduğunu buldular.

Gülme simülasyonunun sağlık açısından faydalarından yararlanmaya başlamak istiyorsanız şimdi başlayabilirsiniz. Başlamadan önce, ister tek başınıza, ister grup halinde yapın, maksimum faydayı elde etmek için dikkat etmeniz gereken birkaç şey var : Haftada iki kez, en az üç dakikalık veya en az altı gün süren seanslarda gülmek. sekiz haftaya kadar.

Kendi başına nasıl gülersin?
Kulağa tamamen saçma gelebilir ama kahkaha simülasyonunu kendi başınıza yapmak eğlenceli olabilir. Başlamanın en kolay yolu, sahte bir kahkaha atmaktır; bunu daha sonra yavaş yavaş daha uzun ve daha yüksek sesli bir kahkahaya dönüştürmeyi deneyebilirsiniz. Bu teknikte sorun yaşıyorsanız, yüksek sesle "ha-ha-ha" veya "ho-ho-ho" ile başlayın. Pratik yaparak yavaş yavaş önerilen üç dakikaya kadar kendinizi geliştirebilirsiniz.

Bu sizin için işe yaramazsa veya biraz çeşitlilik istiyorsanız deneyebileceğiniz birkaç yöntem daha vardır.

Önce aslan kahkahası var. Aynaya bakarak, ağzınızı genişçe açarak ve dilinizi dışarı çıkararak başlayın. Ellerinizi açarak ve havaya sallayarak pençeymiş gibi davranarak devam edin. Sonra aslan gibi kükreyin ve kükremelerin arasında mümkün olduğunca gülün.

İkinci bir teknik ise ağlayarak kahkaha atmaktır. Bu yöntemde tekrar tekrar öne eğilip ağlıyormuş gibi yaparsınız, sonra geriye yaslanıp gülebildiğiniz kadar gülersiniz.

Son olarak kendi kendinize gülmeyi deneyebilirsiniz. Bunu yapmak için yaptığınız aptalca bir hatayı düşünün, bunu kabul edin ve gülmeye başlayın.

İhtiyacınız olursa tek başına kahkaha seansları için çevrimiçi videolar ve kılavuzlar mevcuttur. Sertifikalı bir kahkaha yogası usta eğitmeni olan Robert Rivest, aynı anda hem kıkırdamak hem de esnemek istiyorsanız kahkaha yogası seansında size rehberlik edebilecek birkaç YouTube videosuna sahiptir . Ayrıca çevrimiçi olarak farklı sürelere sahip birçok kahkaha meditasyon kılavuzu da bulunmaktadır. Melissa Eisler'in bir versiyonu, hareket halindeyken yapabileceğiniz 10 dakikalık basit bir rutindir .

Grup olarak gülmek daha iyi
Tek başına kahkaha atmak ne kadar pratik olsa da birçok insan rehberli bir grup halinde bir araya gelip kıkırdama simülasyonu yapmayı sever .

Ancak kolektif kahkahalara başlamadan önce uzmanlar bazı basit kurallara uymanızı tavsiye ediyor . Öncelikle her zaman rahat olduğunuzdan emin olun: rahat kıyafetler giyin ve grup yer egzersizleri yapacaksa yanınızda bir yastık veya mat getirin. Hareketlerden herhangi biri (ya da kahkaha yogası durumunda pozlar) acı veriyorsa, bunları atlamakta sorun yoktur. İkincisi, eğer simüle edilmiş kahkaha spontan kahkahaya dönüşürse veya tam tersi olursa, sorun değil, hepsi faydalıdır. Üçüncüsü, gruptakilerle göz temasını sürdürün, çünkü bu sizin orada olmanıza ve kahkahaları başkalarına aktarmanıza yardımcı olur. Dördüncüsü, amaç mümkün olduğunca gülmek olduğundan, seansın bir parçası olmadığı sürece konuşmaktan kaçınmaya çalışın. Son olarak, mümkün olduğunca gülümseyin, gülün ve başkalarını da gülmeye teşvik edin.

Kahkaha yogası, kahkaha simülasyonunun en popüler şekli olsa da, bunu grup halinde yapmanın kahkaha jimnastiği veya müzik ve diğer sanat türleri gibi başka yolları da vardır.

Kahkaha neşenin bir ifadesidir ve sağlığa fayda sağlamanın yanı sıra daha mutlu olmamıza da yardımcı olmalıdır. Tadını çıkarın.
Cevapla

“Yaşam Becerileri” sayfasına dön